|
|
|||||
|
|
Sarı Nokta hastalığı kalp krizi ve inme ile ilişkilendiriliyor
Avustralya’da yapılan son araştırmalar, Sarı Nokta hastalığı (Yaşa Bağlı Makula Dejenerasyonu) olan kişilerde kalp krizi ve inmeden hayatını kaybetme riskinin, bu hastalığa sahip olmayanlara göre iki kat daha fazla olduğunu gösteriyor.
Yaşa Bağlı Makula Dejenerasyonu özellikle retinanın merkezini etkileyerek ilerleyen yaşlarda körlüğe neden olabiliyor. Hastalık 50 yaş üzerinde % 10 civarında görülürken bu oran 70 yaş üzerinde % 70’e kadar çıkabiliyor.
Sidney Üniversite’sinde yapılan bir araştırma Sarı Nokta ile kalp krizi ve inme arasında uzun dönemde bir ilişki bulunabileceğini gösterdi. 49 yaş ve üstünde 3.654 kişi üzerinde yapılan araştırmada hastalar önce 5 daha sonra da 10 yıl ara ile kontrol edildi. 10 yılın sonunda Sarı Nokta’ya sahip kişilerin kalp krizi ve inmeden hayatını kaybetme oranlarının iki kat daha fazla olduğu görüldü.
Sarı Nokta’dan korunmak için özellikle “lutein” yönünden zengin beslenmenin fayda sağlayabileceğini gösteren önemli kanıtlar bulunuyor. Lutein; en çok ıspanak, brokoli gibi yeşil sebzelerde ve sarı renkli meyvelerde bulunuyor. Ancak Sarı Nokta Hastalığını önlemek için yeterli miktarda luteini yiyeceklerle alabilmek oldukça zor. Çünkü yeterli miktarı tüketebilmek için belirtilen besinlerden günlük olarak çok fazla miktarlarda yemek gerekmektedir. (örn: Günlük
*Mikronutrisyon, mikro beslenme ile eş anlamlı olup, özellikle vücut için gerekli besin desteklerinin istenen oranda alınması şeklinde tanımlanabilir. Mikro beslenmenin en net örneklerinden birinin vitaminler olduğu söylenebilir.
Bilgi için: Seher Saygın / Essance İstanbul İletişim Danışmanlığı / 212 352 41 92
seher.saygin@essance-istanbul.com yayın tarihi Mar 1, 2010
|
Hesap yönetimi
Haberler
|
|||


